Výmena/Vrátenie tovaru
Odstúpenie od zmluvy
Spotrebiteľ
je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo
dňa prevzatia tovaru alebo odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Lehota
na odstúpenie je zachovaná, ak je prejav vôle spotrebiteľa na odstúpenie
odoslaný (pošta, email, formulár apod.) predávajúcemu najneskôr posledný deň
lehoty.
Spotrebiteľ
je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred
začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Odstúpením
spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať
tovar späť alebo nepokračovať v poskytovaní služby, vrátiť spotrebiteľovi
najneskôr v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy (nie však
pred tým, ako je predávajúcemu doručený tovar, alebo inak jeho zaslanie
spotrebiteľom preukázané) cenu zaplatenú za tovar alebo za službu alebo
preddavok, ktorý spotrebiteľ uhradil za tovar alebo za službu vrátane nákladov,
ktoré spotrebiteľ vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby
(vrátane poštovného, nákladov na dopravu, dodanie apod., ktoré kupujúci
zaplatil pre doručenie tovaru k nemu). Predávajúci nie je povinný uhradiť
spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia ako najlacnejší spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Náklady na
vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ len v tom prípade, ak výrobok plne zodpovedal
kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. V prípade odstúpenia od zmluvy
v zmysle tohto článku zo strany spotrebiteľa, bude spotrebiteľ znášať
náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj náklady na vrátenie
tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Prejav vôle k odstúpeniu od zmluvy zašle (nie na dobierku, takéto zásielky
nebudú prevzaté) spotrebiteľ na adresu pre odstúpenie od zmluvy alebo prostredníctvom
emailu alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie a zároveň je spotrebiteľ
povinný najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia zaslať tovar späť
na adresu:
DOMOS SLOVAKIA, s.r.o.
Južná trieda 48
040 01 Košice
telefón: 055 6771844
V
prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy prostredníctvom emailu alebo
formulára na odstúpenie, je predávajúci povinný ihneď po prijatí takéhoto
odstúpenia poskytnúť mu o tom potvrdenie.
V
rámci zákonnej lehoty na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu (14
kalendárnych dní od prevzatia tovaru), je spotrebiteľ oprávnený vyskúšať tovar
v rámci zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, v
opačnom prípade je spotrebiteľ zodpovedný za zníženie hodnoty tovaru.
Predávajúci vráti spotrebiteľovi už zaplatenú čiastku/cenu v zákonnej 14 dňovej
lehote rovnakým spôsobom platby, ktorým spotrebiteľ zaplatil pre získanie
tovaru alebo služby, alebo iným spôsobom platby na základe dohody so spotrebiteľom.
Vzhľadom
k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo
nahradia si zmluvné strany všetky vzájomne poskytnuté plnenia. Pri vrátení
tovaru so zníženou hodnotou v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než
aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastností a funkčnosti, je
predávajúci oprávnený požadovať voči spotrebiteľovi náhradu takto spôsobenej
škody.
Ak
sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od
zmluvy, ktorej predmetom sú:
a) poskytnutie
služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a
spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu
stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k
úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj
tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na
finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)
predaj
tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj
tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj
tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený,
f)
predaj
tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj
alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy,
pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od
pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie
naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal
predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je
predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo
údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a
spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i)
predaj zvukových záznamov, obrazových
záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru
predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)
predaj periodickej tlače s výnimkou
predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom
obale,
k) poskytnutie
ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom
automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb
súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci
zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l)
poskytovanie elektronického obsahu inak
ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením
tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.